OPŠTI USLOVI PRODAJE U INTERNET PRODAVNICI

KÄRCHER WEBSHOP

Ovaj dokument određuje pravila i uslove poslovanja u internet prodavnici Kärcher webshop, odnosno pravila i uslove kupovine proizvoda KARCHER društvo sa ograničenom odgovornošću Beograd-Zemun (u daljem tekstu: Karcher ili Prodavac), putem internet stranice www.karchershop.rs.

Na uslove poslovanja kada su u pitanju kupci – fizička lica primenjuje se Zakon o zaštiti potrošača (“Sl. glasnik RS”, br. 88/2021, u daljem tekstu: “Zakon“). Dok se na uslove poslovanja kada su u pitanju kupci – pravna lica primenjuje Zakon o obligacionim odnosima (“Sl. list SFRJ”, br. 29/78, 39/85, 45/89 – odluka USJ i 57/89, “Sl. list SRJ”, br. 31/93, “Sl. list SCG”, br. 1/2003 – Ustavna povelja i “Sl. glasnik RS”, br. 18/2020).

Objavljivanjem Opštih uslova prodaje u internet prodavnici Kärcher Webshop (u daljem tekstu: „Opšti uslovi“) smatra se da je prodavac ispunio dužnost obaveštavanja kupca – fizičko lice u skladu sa članom 26. stavovi 1. i 2. i čl.12 Zakona, osim ukoliko kupac ne zahteva mu prodavac lično preda predmetno obaveštenje, što kupac može da zahteva pre zaključenja ugovora slanjem e-maila na: webshop@rs.karcher.com.

Opšti uslovi

I Prodavac

Prodavac je KARCHER društvo sa ograničenom odgovornošću Beograd-Zemun, sa registrovanim sedištem u Beogradu, na adresi Autoput za Novi Sad 55.

II Kupac

Kupac robe je posetilac internet prodavnice Kärcher webshop koji odabere barem jedan proizvod KARCHER-a, ubaci ga u korpu i plati ga na jedan od načina koji su predviđeni ovim Opštim uslovima.

III Informacije o proizvodima

Karcher nastoji da sve proizvode opiše što je tačnije moguće. Slike i opisi pojedinih proizvoda ne moraju nužno biti identični stvarnom izgledu proizvoda. Karcher zadržava parvo na grešku u opisu i slikama proizvoda. Cene, uslovi plaćanja i akcijske ponude važe isključivo u trenutku porudžbine i/ili plaćanja i isti će biti objavljeni na internet stranici www.karchershop.rs.

Ukoliko nije drugačije navedeno u cenu proizvoda nisu uračunati dodaci i oprema koji se nalaze na fotografiji u cilju oglašavanja proizvoda koji je predmet prodaje.

Karcher se trudi da sve boje proizvoda budu tačno prikazane na fotografijama, pa ipak treba imati u vidu da se prikaz boje razlikuje na različitim ekranima, kao i u slabo osvetljenim prostorijama. Varijacija boje od ekrana do ekrana nije greška.

Dimenzije proizvoda mogu izgledati drugačije na fotografiji u internet prodavnici Kärcher webshop, zbog toga korisnici uvek treba detaljno da pregledaju polje opisa proizvoda i tehničkih podataka u kojem stoje precizne dimenzije proizvoda.

Sadržaji objavljeni na internet sajtu Kärcher webshop, vlasništvo su Karchera i mogu se upotrebljavati samo u nekomercijalne svrhe, pri čemu se moraju poštovati i sva upozorenja o autorskim pravima.

IV Primena opštih uslova prodaje

Pre početka procesa kupovine, potrebno je da Kupac detaljno pročita ove Opšte uslove, da se sa njima upozna i da ih prihvati pre slanja porudžbine.

Prihvatanjem opštih uslova poslovanja kupac potvrđuje da su mu poznate odredbe opštih uslova poslovanja, odnosno da mu je pružena mogućnost da se upozna sa njihovom sadržinom, da je, pre potvrđivanja porudžbine, na jasan i razumljiv način ispunjena obaveza obaveštavanja kupca i da je saglasan sa opštim uslovima poslovanja.

Kupac nema pravo jednostrane izmene Opštih uslova. Primena ovih Opštih uslova isključuje primenu opštih uslova poslovanja kupca. Prodavac zadržava pravo da izmeni ili dopuni Opšte uslove u bilo kom trenutku. Opšti uslovi važe od trenutka objave na internet stranici www.karchershop.rs.

Kupac je dužan da proveri Opšte uslove pre svake porudžbine, jer se promene mogu dogoditi između poseta internet stranici www.karchershop.rs.

Ukoliko kupac ima neka dodatna pitanja ili nejasnoće vezano za Opšte uslove može se obratiti na adresu webshop@rs.karcher.com. Pre svake porudžbine proizvoda kupac je dužan da potvrdi da je pročitao i razumeo ove Opšte uslove, da se sa njima upoznao i da je u potpunosti saglasan sa sadržinom istih, te da pristaje na korišćenje internet stranice i kupoprodaju proizvoda u skladu sa Opštim uslovima.

U slučaju da je kupac pravno lice, korisnik koji unosi podatke i poručuje proizvode time potvrđuje i garantuje da ima svojstvo lica ovlašćenog da zaključi Ugovor o kupoprodaji u ime i za račun tog pravnog lica. Odredbe Opštih uslova iz kojih proističe da se iste primenjuju na fizička lica – potrošače, ne mogu se primeniti na kupce koji su pravna lica.

V Naručivanje

Proizvodi se na Kärcher webshop naručuju ubacivanjem u korpu, a porudžbinu je moguće opozvati do izvršenja plaćanja u skladu sa ovim Opštim uslovima. Pre naručivanja proizvoda potrebno je da kupac potvrdi da je upoznat Opštim uslovima i pravilima privatnosti objavljenim na internet stranici www.karchershop.rs, te da označi da prihvata iste.

Smatra se da je proizvod naručen, odnosno da je ugovor zaključen, kada prodavac potvrdi kupcu da je naručio određeni proizvod, a to prodavac čini slanjem potvrde o prijemu porudžbine. U slučaju da prodavac nije u mogućnosti da isporuči proizvod zato što naručeni proizvod nije na zalihama prodavca ili ga nije više moguće naručiti od dobavljača, prodavac je dužan bez odlaganja da o tome obavesti kupca slanjem obaveštenja na e-mail kupca. U ovom slučaju kupac može da otkaže ugovor ili eventualno da prihvati novi rok isporuke. Ukoliko kupac otkaže ugovor, prodavac je dužan da kupcu vrati uplaćen novac najkasnije u roku od 14 (četrnaest) dana od dana kada je primio obrazac za odustanak, a što prodavac potvrđuje slanjem obaveštenja na e-mail kupca. Prodavac vrši povraćaj koristeći ista sredstva plaćanja koja je kupac koristio u prvobitnoj transakciji, osim ako se kupac nije izričito saglasio sa korišćenjem drugog sredstva plaćanja i pod uslovom da kupac zbog takvog povraćaja ne snosi nikakve troškove. Kada se povraćaj vrši kupcu – fizičkom licu isti se uvek vrši uplatom na tekući račun kupca. Ako kupac odbije da primi ispravnu i neoštećenu robu koju je naručio, prodavac ima pravo da zahteva od kupca nadoknadu svih manipulativnih troškova vezanih uz isporuku.

Prodavac zadržava pravo da odbije sklapanje ugovora o prodaji odnosno da proda kupcu proizvod ako je očigledno da je istaknuta cena nesrazmerna sa stvarnom cenom proizvoda i da se radi o evidentnoj grešci kod isticanja cena koja je rezultat sistemske greške i/ili ljudske greške.

VI Cena

Sve cene istaknute u internet prodavnici Kärcher webshop izražene su u dinarima (RSD) i uključuju PDV.

Proizvodi se naplaćuju po cenama koje važe na dan naručivanja i koje su objavljene na internet stranici.

Kompanija Karcher se trudi da cene navedene u narudžbini budu ažurne, međutim može doći do greške ili odstupanja. U slučaju da se cena proizvoda promeni za vreme obrade porudžbine, ili cena na internet stranicama iz bilo kojeg drugog razloga ne bude odgovarala stvarnoj ceni proizvoda ili usluge, kompanija Karcher omogućiće kupcu da odustane od kupovine odnosno da potvrdi novu promenjenu cenu.

VII Plaćanje

1. Plaćanje prilikom isporuke (pouzećem) – Celokupan iznos isporuke se plaća gotovinski prilikom pruzimanja pošiljke.

2.Putem debitnih i kreditnih kartica (Visa, MasterCard/Maestro)

Plaćanje proizvoda na našoj internet prodavnici je moguće izvršiti na jedan od sledećih načina: platnim karticama – VISA, Maestro ili MasterCard koje podržavaju plaćanje preko Interneta. Plaćanje karticama je realizovano u saradnji sa AllSecure doo i Unicredit bankom i obavlja se na bezbedan i sertifikovan način preko AllSecure Paymet Gateway-a, jednostavnim unosom podataka sa platne kartice. Nakon što se unesu podaci o kartici i potvrdi plaćanje, banka autorizuje transakciju i time je porudžbina odobrena i ulazi u dalji proces pripreme za isporuku. Iznos će biti rezervisan na vašoj kartici (računu) i neće Vam biti raspoloživ za drugu namenu. Transkacija će biti kompletirana i iznos skinut sa vašeg računa tek kada su proizvodi pripremljeni za transport i predati kurirskoj službi. U slučaju da se plaćanje ne kompletira, odnosno iznos se ne skine sa računa do isteka 14 dana od prihvatanja Vaše porudžbine, ta porudžbenica će biti otkazana i izbrisana. Nakon isteka roka od 14 dana , novac rezervisane na Vašem računu se oslobadjaju i biće Vam ponovo na raspolaganju. Nakon toga možete ponoviti istu ili novu porudžbinu, i izvršiti plaćanje vezano za njih. Kupcima se preporučuje da provere kod banke koja je karticu izdala da li kartica podržava plaćanje preko interneta.

Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola, primenom najsavremenijih metoda tokenizacije osetljivih podataka, i u skladu sa PCI-DSS standardima. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni prodavcu. 3D Secure zaštita za sve prodavce i kupce – AllSecure Payment Gateway koristi najviše globalne standarde zaštite i privatnosti podataka. Svi prodavci koji koriste AllSecure Payment Gateway su automatski uključeni u 3D-Secure zaštitu, čime se kupcima garantuje bezbednost kupovine. Brojevi platnih kartica kupaca se ne čuvaju na sistemu prodavca, a sami upis se štiti SSL enkripcijom podataka. PCI DSS Standardi – AllSecure Payment Gateway se konstantno usaglašava sa svim zahtevima kartičarskih organizacija u cilju povećanja nivoa bezbednosti prodavaca i kupaca. Od 2005 godine do danas, bez prekida, sistem je sertifikovan kao PCI-DSS Level 1 što predstavlja najviši standard u industriji. PCI Data Security Standard (PCI-DSS) je norma koja definiše neophodne mere bezbednosti pri obradi, čuvanju i prenošenju osetljivih kartičarskih podataka. PCI Standardima se štite osetljivi podaci o korisniku kartice tokom celog procesa plaćanja: od momenta unosa podataka na prodajnom mestu prodavca, tokom komunikacija između prodavca i relevantnih banaka i kartičarskih organizacija, kao i kasnije čuvanje tih podataka.

Izjava o konverzijama – Sva plaćanja će biti obavljenima u dinarima (RSD). Ukoliko se plaća platnim karticama inostranih Banaka izdavalaca, dinarski iznos transakcije će biti konvertovan u settlement valutu Banke (EUR) prema kursu Narodne Banke Srbije. Pri zaduživanju Vase platne kartice, već konvertovan iznos će se konvertovati u Vasu lokalnu valutu, prema kursu koji primenjuju operatori platnih kartica.

U slučaju povraćaja sredstava kupcu koji je predhodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, taj povraćaj se vrši isključivo preko iste VISA, Maestro ili MasterCard kartice koja je korištena za plaćanje. Ovo znači da će banka prodavca na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.

3.Pravna lica – Uplata na tekući račun, pri naručivanju u polju “dodatne informacije” potrebno je upisati i PIB, te će kupcu na email stići predračun.

VIII Dostava proizvoda

Prodavac vrši dostavu pošiljaka preko kurirskog servisa “Post Express-a”.

Očekivani rok isporuke proizvoda je 2 (dva) do 5 (pet) radnih dana, osim za proizvode za koje je kupac posebno obavešten o roku isporuke.

U slučaju plaćanja pouzećem ili platnom karticom rok za isporuku se računa od trenutka kreiranja porudžbine, dok se za virmansko plaćanje rok računa od trenutka kada Karcher primi uplatu na poslovni račun.

Za sve pošiljke poštarina je besplatna.

Dostava se vrši od 8 do 16 h radnim danom. Subote i nedelje ne računaju se u rok dostave. Kako bi prodavac osigurao kvalitetniju komunikaciju između kupca i dostavljača, administratori internet prodavnice dostavnim službama daju i telefonski broj koji je kupac naveo prilikom registracije.

Proizvodi će biti upakovani tako da se uobičajenom manipulacijom u transportu ne mogu oštetiti. Kupac je dužan da prilikom preuzimanja proizvoda proveri eventualna oštećenja i da ih odmah reklamira dostavnom radniku koji je robu isporučio, na zapisnik koji potpisuju i kupac i dostavni radnik, odnosno da odbije da preuzme pošiljku na kojoj su vidljiva spoljašnja oštećenja, a što dostavni radnik konstatuje na posebnom obrascu. Roba je osigurana od gubitka i oštećenja u dostavi. Kupac je dužan da prilikom preuzimanja robe potpiše otpremnicu koju dostavljač zadržava kao potvrdu o preuzimanju i dostavlja je prodavcu. Potpisom na potvrdi o prijemu proizvoda, smatraće se da je kupac pošiljku preuzeo u neoštećenom stanju.

U času predaje proizvoda kupcu, rizik slučajne propasti, oštećenja ili uništenja stvari prelazi na kupca.

Ukoliko Karcher ne izvrši isporuku u navedenom roku kupac će ostaviti dodatni primereni rok od 7 (sedam) radnih dana za isporuku porudžbine. Ukoliko Karcher ni u dodatnom primerenom roku ne izvrši svoju obavezu kupac ima pravo da raskine ugovor.

Karcher neće snositi odgovornost za bilo kakva kašnjenja koja su rezultat propusta kupca. U rokove uručenja proizvoda kupljenih putem internet prodavnice ne računaju se: vreme kašnjenja zbog nepotpune i/ili netačne adrese; vreme kašnjenja zbog više sile; neradni dani, praznici i dani kada se ne obavlja dostava i isporuka od strane pružaoca usluga.

IX Zaštita podataka o ličnosti

Lični podaci koje prodavac prikuplja zavise od vrste ugovora koji sklapa sa klijentom, kao i o nameri kupaca da koriste svoja prava bazirana na zakonskim i regulatornim odredbama o zaštiti podataka o ličnosti. U prvom redu radi se o podacima bez kojih prodavac ne može da izvrši uslugu, a uključuju najmanje:

  • osnovne lične podatke (ime i prezime)
  • osnovne kontakt podatke (adresa, broj telefona, e-mail)
  • podatke vezane za korišćenje veb stranice www.karchershop.rs
  • podatke vezane za korišćenje internet prodavnice Kärcher webshop
  • ostale lične podatke neophodne za ostvarenje klijentovih prava baziranih na zakonskim odredbama o zaštiti potrošača
  • detaljne informacije o obradi i zaštiti podataka o ličnosti možete pronaći na sledećem linku Zaštita  podataka

X Garancija

Navedene odredbe odnose se kako na kupce pravna lica, tako i na potrošače (fizička lica) i isti će zajednički biti označeni kao “kupac”. Za pojedine proizvode prodavac, odnosno proizvođač izdaje garanciju.

Garancija jeste izjava kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa proizvodom i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u izjavi. Kod proizvoda za koje je izdata garancija, važe garantni rokovi koji su naznačeni u garantnim listovima. Ovim pravilima ne dira se u pravila o odgovornosti prodavca za nedostatke stvari.

Kupac može zbog neispravnog funkcionisanja zahtevati od prodavca, odnosno od proizvođača, opravku ili zamenu proizvoda u toku garantnog roka, bez obzira na to kad se nedostatak u funkcionisanju pojavio. Ako prodavac ne izvrši u razumnom roku opravku ili zamenu stvari, kupac pravno lice, odnosno kupac – fizičko lice može raskinuti ugovor ili sniziti cenu i zahtevati naknadu štete.

Kupac je obavezan da prilikom isticanja zahteva za ostvarivanje prava po osnovu garancije priloži garantni list i original računa, odnosno dokaz o uplati kupoprodajne cene. Ukoliko davalac garancije predviđa da se za ostvarivanje prava mora registrovati ili ulogovati na određeni sajt, kupac je dužan da postupi po uputstvima davaoca garancije kako bi ostvario pravo na istu.

Nedostaci na proizvodu koji nisu pokriveni garancijom detaljno su sadržani u garantnom listu za svaki konkretan proizvod. Kako bi garancija bila valjana, nužno je pridržavati se posebnih uputstava za upotrebu, održavanje, montažu i sastavljanje za svaki proizvod koji se može pronaći u pakovanju proizvoda.

Servisiranje i prodaja zamenskih delova za kupljeni proizvod osigurana je putem ovlašćenih servisera navedenih u izjavi o saobraznosti.

XI Saobraznost robe i reklamacija

  • Saobraznost robe

Kada je kupac pravno lice

Kupac pravno lice je dužan da primljeni proizvod na uobičajeni način pregleda ili ga da na pregled, čim je to prema redovnom toku stvari moguće i da o vidljivim nedostacima obavesti prodavca bez odlaganja, inače gubi pravo koje mu po tom osnovu pripada.

Nedostatak postoji:

  1. ako stvar nema potrebna svojstva za njenu redovnu upotrebu ili za promet;
    1. ako stvar nema potrebna svojstva za naročitu upotrebu za koju je kupac nabavlja, a koja je bila poznata prodavcu, ili mu je morala biti poznata;
    1. ako stvar nema svojstva i odlike koje su izričito ili prećutno ugovorene, odnosno propisane;
    1. kad je prodavac predao stvar koja nije saobrazna uzorku ili modelu, osim ako su uzorak ili model pokazani samo radi obaveštenja.

Kad se posle prijema proizvoda od strane kupca pravnog lica pokaže da proizvod ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari (skriveni nedostatak), kupac pravno lice je dužan, pod pretnjom gubitka prava, da o tom nedostatku obavesti prodavca bez odlaganja.

Prodavac ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto protekne šest meseci od predaje stvari.

Obaveštenje o nedostatku proizvoda mora biti sačinjeno u pisanoj formi, u istom mora biti bliže opisan nedostatak i sadržati poziv prodavcu da pregleda proizvod. Obaveštenje o nedostatku upućuje se kao preporučena pošiljka na adresu prodavca ili putem elektronske pošte. Kupac pravno lice je obavezan da uz obaveštenje o nedostatku priloži račun za kupljeni proizvod. Uz obaveštenje o nedostatku je poželjno dostavljanje fotografije proizvoda na koji se obaveštenje odnosi.

Troškovi kontrole saobraznosti proizvoda, uključujući i troškove prevoza proizvoda koja se vrši na zahtev kupca pravnog lica padaju na teret kupca pravnog lica, osim ukoliko se kontrolom ustanovi da postoji nesaobraznost.

Kada je kupac fizičko lice

Prodavac je dužan da isporuči kupcu robu koja je saobrazna ugovoru. Smatra se da je isporučena roba saobrazna ugovoru:

  1. ako odgovara opisu koji je dao prodavac i ako ima svojstva robe koju je prodavac pokazao kupcu kao uzorak ili model;
    1. ako ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je kupac nabavlja, a koja je bila poznata prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja kupoprodajnog ugovora;
    1. ako ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
    1. ako po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što kupac može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane prodavca, odnosno proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe.

Prodavac odgovara za nesaobraznost robe ugovoru, koja je postojala u času prelaska rizika na kupca, bez obzira na to da li je za nesaobraznost znao.

Prodavac odgovara za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi posle prelaska rizika na kupca, ako potiče od uzroka koji je postojao pre toga ili ako je kupac mogao lako uočiti nesaobraznost, a prodavac izjavio da je roba saobrazna kupoprodajnom ugovoru. Prodavac je odgovoran i za nesaobraznost nastalu zbog nepravilnog pakovanja, nepravilne instalacije ili montaže koju je izvršio on ili lice pod njegovim nadzorom, kao i za nepravilnu instalaciju ili montažu robe koja je posledica nedostatka u uputstvu koje je predao kupcu radi samostalne instalacije ili montaže.

Prodavac ne odgovara za nesaobraznost robe ugovoru – ako je u času zaključenja ugovora kupcu bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru.

Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od 2 (dve) godine od dana prelaska rizika na kupca, odnosno od dana predaje robe kupcu. Ako nesaobraznost nastane u roku od 6 (šest) meseci od dana prelaska rizika na kupca pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti. Ovi rokovi ne teku u periodu koji prodavac koristi za otklanjanje nesaobraznosti.

Kupac je dužan da prilikom preuzimanja pošiljke i proizvoda proveri eventualna oštećenja i nedostatke proizvoda i ukoliko postoje, da ih navede na potvrdi o prijemu proizvoda, kao i da o navedenom, u roku od 24 časa, obavesti prodavca slanjem uredno popunjenog obrasca za reklamaciju preporučenom pošiljkom na adresu prodavca, ili putem elektronske pošte na adresu webshop@rs.karcher.com.

Ukoliko kupac naknadno uoči oštećenja ili nedostatke, isti je dužan da bez odlaganja o njima obavesti prodavca na jedan od navedenih načina.

  • Reklamacija

Kupac može da izjavi prodavcu radi ostvarivanja prava u slučaju nesaobraznosti robe ugovoru, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka. Takođe, kupac je ovlašćen da reklamaciju izjavi prodavcu radi ostvarivanja svojih prava iz garancije, u roku u kom je predviđena odgovornost prodavca po osnovu nesaobraznosti, a nakon isteka tog roka reklamaciju kupac može izjaviti izdavaocu garancije.

Prodavac je dužan da primi izjavljenu reklamaciju. Kupac može izjaviti reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena ili na drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem ili na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.).

Ukoliko kupac reklamaciju izjavljuje, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem ili na trajnom nosaču zapisa, prodavac je obezbedio odgovarajuće komunikacijske kanale (videti sekciju XVI Kontakti prodavca).

Prodavac je dužan da kupcu bez odlaganja izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.

Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 (osam) dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori kupcu na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju kupca mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu kupca o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata. Rok za rešavanje reklamacije ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu od dana podnošenja reklamacije.

Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom i predlogom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost kupca. Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada kupac primi odgovor prodavca na izjavljenu reklamaciju i počinje da teče iznova kada prodavac primi izjašnjenje kupca. Kupac je dužan da se izjasni na odgovor prodavca najkasnije u roku od 3 (tri) dana od dana prijema odgovora prodavca. Ukoliko se kupac u propisanom roku ne izjasni, smatraće se da nije saglasan sa predlogom prodavca.

Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu kupca u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti kupca i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.

Ukoliko prodavac odbije reklamaciju, dužan je da kupca obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

Kupci – fizička lica imaju pravo na pokretanje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora kod tela za rešavanje potrošačkih sporova, ali ne pre podnošenja reklamacije i dobijanja odgovora na reklamaciju.

Nemogućnost kupca da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti.

Ukoliko prodavac usmeno izjavljenu reklamaciju reši u skladu sa zahtevom kupca prilikom njenog izjavljivanja, prodavac nije dužan da bez odlaganja izda potvrdu o prijemu reklamacije niti da kupcu odgovori na izjavljenu reklamaciju.

XII Otklanjanje nesaobraznosti

Za slučaj da se pri izjašnjavanju o osnovanosti reklamacije utvrdi da isporučena roba zaista nije saobrazna kupoprodajnom ugovoru, kupac ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.

Kupac ima pravo da bira da nesaobraznost robe prodavac otkloni opravkom ili zamenom bez troškova po kupca. Samo za slučaj da napred navedena opravka/zamena nije moguća, odnosno nesaobraznost ne može da se otkloni popravkom ili zamenom uopšte, niti u primerenom roku; ili ako kupac ne može da ostvari pravo na popravku ili zamenu, odnosno ako prodavac nije izvršio popravku ili zamenu u primerenom roku; ili popravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za kupca zbog prirode robe i njene namene ili ako otklanjanje nesaobraznosti predstavlja nesrazmerno opterećenje za prodavca (ako se time u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvaraju preterani troškovi, uzimajući u obzir vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru/značaj saobraznosti u konkretnom slučaju/da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih neugodnosti za kupca), kupac može da zahteva umanjenje cene, ili da izjavi da raskida ugovor.

Kupac ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na kupca, kupac ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na kupca, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost kupca.

Neće se smatrati da je proizvod nesaobrazan ugovoru ukoliko je došlo do neadekvatnog rukovanja proizvodom, odnosno do korišćenja proizvoda na način koji nije u skladu sa uputstvom za upotrebu ili u skladu sa namenom proizvoda ili odredbma ovih Opštih uslova. Ukoliko su na proizvodu vršene bilo kakve popravke od strane neovlašćenih lica, prodavac ne odgovora za nesaobraznost takvog proizvoda.

Prodavac će da pristupi otklanjanju utvrđene nesaobraznosti po dobijenoj saglasnosti kupca da se data nesaobraznost otkloni na jedan od gore utvrđenih načina.

Svaka popravka ili zamena se mora izvršiti u primerenom roku i bez značajnijih neugodnosti za kupca, uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje ju je kupac nabavio. Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškovi rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi prodavac, odnosno, u smislu zakona, proizvođač takve robe, koji se tada javlja prema kupcu kao prodavčev jemac.

Kupac ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve popravke pojavi, a ponovna popravka je moguća samo uz izričitu saglasnost kupca.

Prava kupca po osnovu nesaobraznosti robe ne utiču na pravo kupca da od prodavca zahteva naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti robe, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu.

Ukoliko prodavac smatra da nema uslova za uvažavanje izjavljene reklamacije, prodavac u roku od osam dana na elektronsku adresu kupca dostavlja pisano obaveštenje da je postupak po podnetoj reklamaciji okončan, da reklamacija nije uvažena, uz navođenje razloga za ovakvu odluku. Prodavac će u svom odgovoru pozvati kupca da preuzme reklamirani proizvod u roku od 30 dana. Nakon isteka perioda od 30 dana prodavac ne preuzima više nikakvu odgovornost za dati proizvod i proizvod može biti rashodovan. Prodavac ima pravo da od kupca potražuje troškove skladištenja i transporta proizvoda i sve druge troškove koje je prodavac imao zbog pokrenutog reklamacionog postupka.

Na odnose između prodavca i kupca, pravnog lica, u vezi sa ostvarivanjem prava u slučaju nesaobraznosti primenjuju se odredbe Zakona o obligacionim odnosima. Tako uočene manjkavosti, nesaobraznosti, nedostaci na robi moraju da se prijave već prilikom primopredaje, odnosno isporuke, uz priloženi račun za kupljenu robu, a u slučaju bez odlaganja po uočavanju te manjkavosti, uz priloženi račun za kupljenu robu slanjem obaveštenja u pisanoj formi, poštom uz naznaku “preporučeno.”

XIII Odustanak od ugovora

Kupac – fizičko lice može odustati od ugovora zaključenog na daljinu ne navodeći za to razlog u roku od 14 (četrnaest) dana. Rok za odustanak ugovora počinje da teče od dana kada je kupac primio proizvod.

Pravo na odustanak odnosi se isključivo na potrošače – fizička lica koji robu kupuju putem internet prodavnice Kärcher webshop u skladu sa ovim Opštim uslovima.

Kupac je dužan da obavesti prodavca o odustanku od ugovora pismenim putem. Izjava o odustanku od ugovora kod ugovora na daljinu smatra se blagovremenom samo ukoliko je poslata prodavcu u navedenom roku. Protekom navedenog roka kupac gubi pravo na odustanak od ugovora. U slučaju neblagovremenog vraćanja proizvoda, tj. nakon isteka roka od 14 dana, prodavac će obavestiti kupca da je zahtev odbijen i pozvaće ga da preuzme proizvod u roku od 30 dana. Nakon isteka perioda od 30 dana prodavac ne preuzima više nikakvu odgovornost za dati proizvod i proizvod može biti rashodovan. Prodavac ima pravo da od kupca potražuje troškove skladištenja i transporta proizvoda.

Ugovor se smatra otkazanim kada kupac pošalje otkaz putem obrasca za odustanak. Prodavac je dužan da kupca o prijemu obrasca bez odlaganja obavesti slanjem obaveštenja na e-mail kupca. U slučaju otkazivanja ugovora, kupac je dužan o svom trošku vrati primljeni proizvod u ispravnom stanju, nekorišćen u neoštećenoj originalnoj ambalaži, sa dokumentacijom koju je primio uz proizvod prodavcu ili licu ovlašćenom od strane prodavca, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 (četrnaest) dana od dana kada je poslao otkaz putem obrasca za odustanak, u protivnom se neće smatrati da je kupac odustao od ugovora, te prodavac neće biti u obavezi da izvrši povraćaj cene kupcu.

Po prijemu proizvoda, prodavac će utvrditi da li je proizvod ispravan, nekorišćen i neoštećen. Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Procenat oštećenja utvđuje ovlašćeno lice u Karcheru, te se za utvrđeni procenat umanjuje iznos koji se vraća potrošaču. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda krivicom kupca u tolikoj meri da se proizvod više ne može prodavati, odbiće se vraćanje cene i  pozvaće se kupac da preuzme proizvod u roku od 30 dana. Nakon isteka perioda od 30 dana prodavac ne preuzima više nikakvu odgovornost za dati proizvod i proizvod može biti rashodovan. Prodavac ima pravo da od kupca potražuje troškove skladištenja i transporta proizvoda.

Prodavac je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužan da kupcu bez odlaganja vrati iznos koji je kupac platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Prodavac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok kupac ne dostavi dokaz da je poslao robu prodavcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo.

Na kupce – pravna lica se ne primenjuju odredbe Zakona o zaštiti potrošača, već isključivo odredbe Zakona o obligacionim odnosima i Zakona o elektronskoj trgovini. Kupci koji nemaju status potrošača – fizičkog lica nemaju pravo na odustanak od ugovora u smislu odgovarajućih odredaba Zakona o zaštiti potrošača.

Ovi Opšti uslovi primjenjuju se na kupce koji nemaju status potrošača – fizičkog lica u delu koji se odnosi na postupak sklapanja ugovora, cenu proizvoda, način plaćanja i dostavu proizvoda, opis načina isporuke proizvoda, troškovi dostave i opšte informacije.

Prodavac posebno ukazuje da deo proizvoda nije namenjen komercijalnoj upotrebi, iz razloga što se kod komercijalne upotrebe ove vrste proizvoda može očekivati veće habanje.

Prodavac ni pod kojim okolnostima neće biti odgovoran za gubitak profita, poslovanja i druge vrste izgubljene dobiti.

XIV Isključenje prava na odustanak od ugovora

Kupac – fizičko lice nema pravo na odustanak od ugovora na osnovu člana 36. Zakona o zaštiti potrošača u slučaju:

  1. pružanja usluga, nakon što je usluga u potpunosti izvršena ako je pružanje usluge počelo nakon izričite prethodne saglasnosti kupca i uz njegovu potvrdu da zna da gubi pravo na odustanak od ugovora kada prodavac u potpunosti izvrši ugovor;
  2. isporuke robe ili pružanja usluga čija cena zavisi od promena na finansijskom tržištu na koje prodavac ne može da utiče i koje mogu nastati u toku roka za odustanak;
  3. isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima kupca ili jasno personalizovane;
  4. isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
  5. isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
  6. isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;ugovora kojima kupac izričito zahteva posetu od strane prodavca u cilju sprovođenja hitnih popravki ili održavanja;
  7. ukoliko prilikom ove posete prodavac pruži i druge usluge osim onih koje je kupac konkretno zahtevao ili dostavi drugu robu osim delova za zamenu koji su neophodni za održavanje ili izvršenje popravke, pravo na odustanak od ugovora se odnosi na ove dopunske usluge ili robu;
  8. isporuke zapečaćenih audio, video zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni nakon isporuke;
  9. isporuke novina, periodičnih izdanja ili časopisa osim pretplatničkih ugovora za isporuku ovih izdanja;
  10. ugovora zaključenih na javnoj aukciji;
  11. isporuke digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa ako je izvršenje započelo posle prethodne izričite saglasnosti kupac i njegove potvrde da zna da na taj način gubi pravo na odustanak od ugovora.

 XV Rešavanje sporova

  • Vansudsko rešavanje spora

Potrošački spor može se rešiti vansudskim putem. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova (u daljem tekstu: “telo”) primenom Zakona o zaštiti potrošača. Nadležno Ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje.

Postupak pred telom može da pokrene kupac samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor prodavcu. Prodavac je dužan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova pred telom.

Vansudsko rešavanje potrošačkog spora u skladu sa ovim zakonom može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga, a kupac može odustati od daljeg učešća u vansudskom rešavanju potrošačkog spora do okončanja postupka.

Predlog za pokretanje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora dostavlja se nadležnom ministarstvu (Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija).

Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća sopstvene troškove (primera radi, troškove zastupanja, putne troškove itd). Međutim, rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.

Pokretanje i vođenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora, ne isključuje i ne utiče na ostvarivanje prava na sudsku zaštitu, u skladu sa zakonom.

  • Sudsko rešavanje spora

          Ukoliko rešavanje sporova nije moguće na neki od napred opisanih načina,  postupak se može pokrenuti pred naležnim sudom prema sedištu prodavca, odnosno po mestu prebivališta, odnosno boravišta kupca.

XVI Kontakti prodavca

KARCHER doo Beograd-Zemun.

Autoput za Novi Sad 55

Delatnost: 4669 – Trgovina na veliko ostalim mašinama i opremom

Matični broj: 21554227

PIB: 111857619

www.karchershop.rs

e-mail: webshop@rs.karcher.com
info telefon: (+381) 66 658 94 53

Ovi Uslovi prodaje u internet prodavnici Kärcher webshop primenjuju se od datuma objavljivanja. U Beogradu, dana 09.08.2024. godine